Uniunea Judeteana a Societatilor  Cooperative Mestesugaresti - UJ-SCOM TIMIS
 

Uniunea Judeteana a Societatilor Cooperative Mestesugaresti
UJ-SCOM TIMIS

 
 
Cautare Documente Cadru   Legislatie   Informatii Generale   Stiri  
 
  • Inregistrare in NewsLetter
  • In scopul unei informari rapide va puteti abona la sistemul nostru de newslettere. Noutatile aparute, evenimentele organizate vor fi comunicate, periodic, tuturor membrilor asociati la adresa de e-mail comunicata la inregistrarea in sistemul de newslettere.
 

 

Va aflati in: Prima Pagina - Stiri - Vrei sa faci un plan de marketing?

Vrei sa faci un plan de marketing?

 Planul de marketing face parte din planul de afaceri si descrie metodele de marketing utilizate pentru a realiza obiectivele propuse in acest sens. Pentru companiile mici este de preferat ca acesta sa fie facut pentru o perioada de un an, urmand ca in pas cu dezvoltarea afacerii acesta sa se extinda intre doi si patru ani.


Continutul planului de marketing este inclus in planul de afaceri, exprimandu-se ca o extensie a viziunii companiei. Este indicat ca abordarea sa fie realista, in ton cu personalitatea si limitarile afacerii. De aceea este important ca alcatuirea planului sa tina cont de analiza industriei si a competitorilor. Este important ca aceste date sa fie informatii palpabile, nu prezumtii, intarite de cercetari extensive ale pietei si a publicului tinta. Astfel, primii pasi in structurarea unui plan de afaceri tin de identificarea obiectivelor companiei si de analiza pietei si a industriei.


Urmeaza analiza SWOT, care implica evaluarea punctelor forte si a slabiciunilor companiei cu oportunitatile si pericolele pe care aceasta le poate intampina din exterior. Acest proces rezulta din analizarea datelor colectate prin cercetarea pietei si reprezinta componenta indispensabila in generarea unor presupuneri,ancorate in realitate, care tin de factorii economici externi, cat si de cei tehnologici si competitivi. Cu ajutorul presupunerilor se poate determina ce produse (noi sau existente) vor fi vandute in anumite sectoare de piata (noi sau existenta), definind obiectivele de marketing; acestea trebuie sa fie cuantificabile pentru a putea fi tinte inspre care sa tinda afacerea.


Pe fondul celor de mai sus se dezvolta strategia de marketing, care constituie explicarea metodelor prin care se vor indeplini obiectivele de marketing. Aceasta tine cont de cei patru P (produs, pret, plasament si promovare), nu se confunda cu tacticile de marketing si pot fi defensive, agresive sau de dezvoltare in functie de pozitia pe care o adopta fata de consumator. Aceasta este intarita de planul de actiune, adica programul care permite explicarea strategiei catre angajati, si include situatia curenta, obiectivele, pasii necesari, persoanele responsabile, data de inceput, termenul limita si bugetul.


Programul publicitar si de promovare vizeaza transferul mesajului de la companie la client. Scopul acestora este sa informeze, sa convinga si sa intareasca, si este emis pe o gama larga de canale de marketing (vanzari directe, telemarketing, distribuitori, pagini web), incluzand si retelele sociale, a caror anvergura constituie cel mai eficient si cel mai la indemana mediu de transmitere. Din nou, insa, este important ca atat programele, cat si strategia de marketing si planul de actiune sa fie corespunzatoarebugetului si eficiente din punct de vedere financiar. Un plan de marketing se decide in functie de P&L (gradul de succes al tranzactiilor unei companii), insa o planificare a cash-flow-ului este recomandata, de asemenea.


Odata ce toate acestea au fost indeplinite, urmeaza redactarea planului pentru a putea fi comunicat celor care il vor pune in aplicare. In acest sens, de avut in vedere este rezumatul executiv, care cuprinde presupunerile facute, obiectivele planului si perioada de timp destinata implementarii. Restul continutului este alcatuit din ceilalti pasi precizati anterior.


Planul de marketing se schimba de-a lungul timpului, de aceea este important ca acesta sa fie revizuit la intervale de aproximativ sase luni. Acesta permite adaptarea la conditiile schimbatoare ale mediului antreprenorial si reprezinta o unealta necesara oricarei companii.


Sursa: FPP

www.esimplu.ro


 

 

Acasa | Despre Noi | Legislatie | Documente Cadru | Membri Asociati | Inregistrare in NewsLetter | Termeni si Conditii | Contact
Copyright: Uniunea Judeteana a Societatilor Cooperative Mestesugaresti - UJ-SCOM TIMIS
Web Design - HostDomain.ro